- Inhoud
- Index
- Verklarende woordenlijst
Logboek definiëren
Via een logboek in een project kunnen projectdeelnemers berichten met elkaar uitwisselen. Standaard bestaat een logboekbericht uit een veld met de naam van degene die het bericht toevoegt, een veld met de datum waarop het bericht wordt toegevoegd en het berichtveld zelf. Je kunt echter ook je eigen opmaak definiëren voor logboekberichten.
|
Tip |
|
In Portfoliosjablonen beheren: lees in plaats van 'project' of 'projectsjabloon': 'portfoliosjabloon'. |
Om een logboek te definiëren:
-
Klik met de rechtermuisknop op Logboek, en kies Logboek beheren
.
|
Tip |
|
In
Portfoliosjablonen beheren:
klik met de rechtermuisknop op het portfoliosjabloon, en kies
Logboek beheren |
Er verschijnt een venster waarin je de opmaak
van logboekberichten kunt definiëren.
-
Geef onder het kopje Verplicht invoerveld in het veld Naam eventueel een andere naam op voor het veld waarin het bericht wordt getypt, bijvoorbeeld Commentaar.
-
Hierna volgen een aantal velden die je optioneel kunt opnemen in logboekberichten (zie de aanvullende onderwerpen). De velden worden toegevoegd onder het berichtveld en projectdeelnemers zijn verplicht ze in te vullen als ze zijn toegevoegd.
Om een optioneel veld op te nemen: vink voor
dat veld de optie In logboek tonen
aan en geef een naam en eventueel waarden op.
-
Klik op Voorbeeld weergeven om een voorbeeld van een logboekbericht met de nieuwe opmaak te bekijken.
-
Klik op OK om de definitie te bewaren.