cumlaude Learning Help Home

 

  Verbergen
  • Inhoud
  • Index
  • Verklarende woordenlijst

Logboek definiëren

Via een logboek in een project kunnen projectdeelnemers berichten met elkaar uitwisselen. Standaard bestaat een logboekbericht uit een veld met de naam van degene die het bericht toevoegt, een veld met de datum waarop het bericht wordt toegevoegd en het berichtveld zelf. Je kunt echter ook je eigen opmaak definiëren voor logboekberichten.

 

Tip

 

In Portfoliosjablonen beheren: lees in plaats van 'project' of 'projectsjabloon': 'portfoliosjabloon'.

 

Navigatie

 

Om een logboek te definiëren:

 

  1. Klik met de rechtermuisknop op Logboek, en kies Logboek beheren .

 

Tip

 

In Portfoliosjablonen beheren: klik met de rechtermuisknop op het portfoliosjabloon, en kies Logboek beheren .

 

Er verschijnt een venster waarin je de opmaak van logboekberichten kunt definiëren.

  1. Geef onder het kopje Verplicht invoerveld in het veld Naam eventueel een andere naam op voor het veld waarin het bericht wordt getypt, bijvoorbeeld Commentaar.
     

  2. Hierna volgen een aantal velden die je optioneel kunt opnemen in logboekberichten (zie de aanvullende onderwerpen). De velden worden toegevoegd onder het berichtveld en projectdeelnemers zijn verplicht ze in te vullen als ze zijn toegevoegd.

 

Om een optioneel veld op te nemen: vink voor dat veld de optie In logboek tonen aan en geef een naam en eventueel waarden op.
 

  1. Klik op Voorbeeld weergeven om een voorbeeld van een logboekbericht met de nieuwe opmaak te bekijken.
     

  2. Klik op OK om de definitie te bewaren.

Aanvullende onderwerpen
  • Vereiste instellingen
  • Overzicht optionele velden